1. O Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός

Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός καθορίζεται από την ευρύτερη καλλιέργεια που η εκπαιδευτική διαδικασία διαμορφώνει, τόσο ως προς την κατανόηση των σύνθετων παραμέτρων που ορίζουν την αρχιτεκτονική, όσο και ως προς την ποιητική της απόδοση. Ως εκ τούτου η γνωσιολογία των μαθήματων του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού βρίσκεται στον πυρήνα της αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης.

Στην ιστορία των σχολών αρχιτεκτονικής αναπτύσσονται διαχρονικά διαφορετικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις -ανάλογα με τις τεχνολογικές κοινωνικές οικονομικές, αισθητικές κ.α συνθήκες- που χαρακτηρίζουν όχι μόνο το ύφος της εκάστοτε σχολής, αλλά και την αρχιτεκτονική παραγωγή. Η κριτική τους αποτίμηση, επιτρέπει συμπεράσματα ως προς την δυναμική τους στη διαμόρφωση της αρχιτεκτονικής πραγματικότητας, αλλά και ως προς την σημασία της οραματικής διάστασης που η εκπαίδευση προσφέρει για την αρχιτεκτονική του μέλλοντος.

Ο επαναπροσδιορισμός των προσεγγίσεων αυτών -που εκφράζουν τις επιμέρους θεωρητικές και σχεδιαστικές τάσεις της εποχής τους- συνδέεται άμεσα με τον τρόπο που τα μαθήματα του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού συνδιαλέγονται και με το σύνολο των γνωστικών αντικείμενων της αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης. (θεωρία, τέχνες, τεχνολογία κτλ).

Με βάση τα παραπάνω, η θεματική αυτή επιδιώκει να ανοίξει ένα πεδίο διαλόγου προσκαλώντας εισηγήσεις στους εξής προτεινομένους άξονες:

– Σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις, εργαλεία και πρακτικές της συνθετικής διερεύνησης

– Η διδακτική του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού διαχρονικά ως προς την διαμόρφωση της αρχιτεκτονικής σκέψης και πρακτικής.

– Η θεματική διάρθρωση και ο ρόλος των μαθημάτων του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού στα προγράμματα σπουδών

Υποβολή περιλήψεων-τελικών κειμένων στη διεύθυνση: lkoutsoumpos@googlemail.com (υπόψη κ. Λ. Κουτσουμπού)

Για περισσότερες πληροφορίες για την υποβολή πατήστε εδώ

Γενικές Πληροφορίες

*εικόνα: σπουδαστική εργασία_Ο. Δασκαλάκη