5. Η Συμβολή των Τεχνών

Η τέχνη, στη σχέση της με την πόλη και με την καθημερινή ζωή, συνδέεται άμεσα σήμερα με την αρχιτεκτονική μέσα από τους λόγους της κοινωνικής και της πολιτικής θεωρίας. Στην πρόσφατη ιστορία, η τέχνη στο δημόσιο χώρο άλλες φορές προσανατολίστηκε προς την υπεράσπιση της αυτονομίας του έργου τέχνης ενώ άλλες φορές προσδιορίστηκε σε μεγάλο βαθμό ως προς την αρχιτεκτονική αποκτώντας έτσι συμπληρωματικό, αν όχι περιττό χαρακτήρα. Από την άλλη πλευρά, διαφορετικές προσεγγίσεις της τέχνης άσκησαν κριτική στη σχέση της αρχιτεκτονικής με την πόλη, είτε ακόμη επιχείρησαν την υπέρβαση της αρχιτεκτονικής, ή και, επιδίωξαν την κριτική της απορρόφηση. Η καλλιτεχνική δουλειά, θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε πως κινείται, πιο πρόσφατα, πέρα από την ανάμειξη διαφορετικών μορφών τέχνης, προς τη σύντηξη με διαφορετικά πεδία γνώσης και εμπειρίας μέσα από υβριδικές πρακτικές.

Σε αυτό το πλαίσιο, σχετικές παρεμβάσεις στη συζήτηση για το ρόλο των σύγχρονων καλλιτεχνικών αναζητήσεων στη διδακτική της αρχιτεκτονικής καλούνται να προσεγγίσουν κάποιες από τις ακόλουθες θεματικές:

– Η αυτονομημένη από την ζωή τέχνη και η σχέση της με την αρχιτεκτονική σπουδή

– Πρακτικές τέχνης στην αρχιτεκτονική εκπαίδευση, οι οποίες αναμειγνύουν τα όρια με την ζωή εισάγοντας την πραγματική ζωή στον κόσμο της τέχνης είτε, κατανοώντας την ίδια την ζωή ως τέχνη (σωματικές τέχνες: παραστασιακή επιτέλεση/περφόρμανς, παραστατική επιτέλεση/θέατρο, χορός, ήχος, κινούμενη εικόνα)

– Πρακτικές τέχνης που αποκτούν κυριολεκτικό χαρακτήρα στο καθημερινό, σχεδιάζοντας διαφοροποιημένα κανάλια εμπειρίας χρηστικής και ποιητικής τέχνης (ακτιβισμός, βίο-τακτικές μέσων, νομαδικές δράσεις, τεχνολογίες)

– Παρεμβάσεις πεδίου που προσανατολίζονται σε ζητήματα ένταξης στο περιβάλλον της πόλης

Τα θέματα ιστορίας και θεωρίας της τέχνης, εντάσσονται στην ενότητα 4. Ιστορία & Θεωρία.

Υποβολή περιλήψεων-τελικών κειμένων στη διεύθυνση: kdaflos@arch.ntua.gr (υπόψη κ. Κ. Ντάφλου)

Για περισσότερες πληροφορίες για την υποβολή πατήστε εδώ

Γενικές Πληροφορίες

*εικόνα: σπουδαστική εργασία_Γ.- Α.  Βλαχοκυριάκου